سفارش تبلیغ
صبا ویژن

«نابغه» دختر 6 ساله حافظ قرآن

 

  مهیسا می‌‌گوید: حافظ موضوعی قرآن است «پدر و مادرم ازهمان دورانی که مهد کودک می‌‌رفتم به من قرآن یاد می‌‌دادند و بعد هم مرا در جامعه القرآن ثبت نام کردند.

 همچنین آقای احمدی نژاد نیز در نخستین دیدارشان مرا خیلی تشویق کردند.»

می‌‌گوید: «حدود 170 آیه را با موضوعات مختلف به‌صورت اشاره و همراه با ترجمه حفظ هستم، علاوه برآن دوره روخوانی و الفبای قرآنی را هم تمام کردم و انشاا... از اوایل اردیبهشت‌ماه دوره حفظ را کامل شروع خواهم کرد که همه اینها را مدیون پدر و مادر مهربانم هستم.»

مهیسا خانوم کلاس چندم است؟

«من امسال پیش‌دبستانی هستم، کلاس گل لاله در مدرسه امام محمد باقر(ع) که می‌خواستم در همین جا از مدیر خوبمان و معلم عزیزم تشکر کنم و به آنها خسته نباشید بگویم.»

در ادامه می‌‌گوید: «علاوه بر آیه‌های قرآنی و سوره‌های قرآن مجید، اشعاری از سهراب سپهری، استاد شهریار و مولانا را نیز حفظ هستم.»

مقام‌های مهیسا

از طرف سازمان اوقاف که متولی مسابقات بین‌المللی قرآن‌کریم است، تاکنون دو بار به‌عنوان مهمان خردسال قرآنی دعوت شدم و در اصفهان به‌عنوان حافظ نمونه قرآنی (در برنامه منتخبین استان) ویژه سفر استانی دکتر احمدی‌نژاد به اصفهان حضور داشتم.

او یک خاطره برایمان می‌‌گوید: «خاطره‌ای که من هیچ وقت فراموش نمی‌‌کنم؛ امسال مسابقات بین‌المللی در ساختمان اجلاس سران تهران بود که من نزد آقای احمدی‌نژاد رفتم و یک گل رز قرمز به ایشان هدیه دادم و آیات قرآن را برایشان خواندم، ایشان هم یک کامپیوتر (لپ تاپ) به من هدیه دادند.»

آرزوها

اول اینکه آرزو دارم، بتوانم از نزدیک با مقام معظم رهبری صحبت کنم، آرزو دارم که خانه خدا، حرم پیغمبر(ص) و حرم امام حسین(ع) را با پدر و مادرم زیارت کنم و یادگیری قرآن را به‌طور کامل به پایان برسانم.

مهیسا به آیاتی از قرآن اشاره می‌‌کند و می‌‌گوید: دلم می‌‌خواهد همه این مسائل را رعایت کنند...

خذوا زینتکم عند کل مسجد

«بردارید زینت‌هایتان را هنگام رفتن به مسجد». 

و تعاونوا علی البر و التقوی

«به یکدیگر کمک کنید در انجام کارهای نیک و پرهیزکاری».

و برای همسن و سال‌هایش این‌گونه صحبت می‌‌کند:

و بالوالدین احسانا «و به پدر و مادر خود نیکی کنید».

حرف مربی خود را گوش کنید و قرآن را بخوانید و اقم الصلوة لذکری «و به‌پا دارید نماز را برای یاد من» و انما النجوی من الشیطان «به‌درستی که درگوشی صحبت کردن کار شیطان است».
                                           





تاریخ : دوشنبه 92/3/27 | 7:40 عصر | نویسنده : رحیم زاده | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.